Ofte stillede spørgsmål:

 

Vi får ofte spørgsmål fra vores kunder, vi er altid til rådighed til at hjælpe dig. Men for at gøre det nemmere for dig, har vi smalet nogle af de spørgsmål, som vi hører mest.

Hvis dine spørgsmål ikke bliver besvaret her, eller at du ikke kan finde den nødvendige information på produkternes egne sider, er du altid velkommen til at kontakte os på vores mail info@silkeplanter.dk eller via vores kontaktformular her.

Kan man se at planterne er kunstige?

Vores kunstige planter er lavet til at være så naturtro som muligt, og vi sælger kun planter af den allerbedste kvalitet.

Der vil dog altid være en smule afvigelser fra ægte planter og træer, men det vil være svært at se med det blotte øje på vores planter.

Samtidig føles vores kunstige planter meget ægte, når man rører ved dem, og de vil i det hele taget fremstå meget naturtro.

Især efter at de er blevet monteret og tilrettet korrekt.


Hvordan monterer jeg min kunstige plante?

Hvis du har købt en plante ved os, kan det være en god idé at kigge på vores guides over montering, som du finder her.

Vi har sørget for at forklare hvordan du monterer alle vores planter, fra potteplante, hængeplante og til de større stueplanter og træer.

Hvis du ønsker at få hjælp til at montere din plante, monterer vi også gerne for dig. På vores webshop kan du tilkøbe monteringer, baseret på størrelsen af potten. Disse monteringer, kan du finde her.

Vælger du en plante med større end vores monteringer, er du også velkommen til at kontakte os for en pris på din plante via vores mail info@silkeplanter.dk

 

Hvordan tilretter jeg min kunste plante?

Når du modtager din plante, vil den altid være pakket ind for at beskytte den under leveringen. Derfor kræver det også en tilretning af planten, når du pakker den ud. Det kan dog godt virke lidt uoverskueligt, hvis man ikke lige ved hvordan det skal gøres. Derfor har vi lavet en udførlig guide til dig, som du kan finde her.

Samtidig er der også et link til en video, hvor du kan se hvordan man bedst tilretter sin plante.

 

Hvordan rengør jeg min kunstige plante?

Selvom vores kunstige planter slet ikke kræver samme pleje som en ægte plante, er det stadig en god idé at rengøre planten engang i mellem. For ligesom alt andet, der står fremme, vil de blive støvet mv ellers. Derfor har vi samlet vores råd om pasning af din plante lige her.
 

Er jeres hængeplanter med potte?

Vi bliver ofte spurgt om hvorvidt vores hængeplanter er med potte. Men i de fleste tilfælde vil hængeplanten være med stilk.

Skulle den være med en potte, vil det være angivet i produktbeskrivelsen. Grunden til at hængeplanter kommer med stilke, er for at de nemmest kan monteres korrekt, uanset om planten skal være i en potte eller hænge fra loftet i en ampel. 

Hvis du vælger en hængeplante, skal der mere end en enkelt plante til for at få den rette fylde. Her kommer antallet meget an på on slanten skal hænge fra en potte, hvor du derfor ikke vil se bagsiden - eller om planten skal dække hele vejen rundt, fx i en ampel.

Ved en potte, er det oftest nok med 3-4 hængeplanter, der skal 5-6 til ved en ampel. Er du i tvivl om antallet du skal vælge af et bestemt produkt, er du altid velkommen til at kontakte os på vores mail info@silkeplanter.dk

Er du i tvivl om hvordan du bedst monterer din hængeplanter, kan du se mere om hvordan du gør under vores monteringsguide, som du finder her.

 

Kan min kunstige plante tåle sollys?

Vores udvalg på webshoppen er kun af det bedste materiale og derfor den bedste kvalitet på markedet. Derfor er de fleste af vores kunstige planter også UV-behandlet, så de nemt kan tåle at stå i en vindueskarm eller andet sted, hvor de vil blive mødt af lyset. Hvis du er i tvivl om den plante du gerne vil købe kan tåle sollys, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Kan min kunstige plante stå udenfor

Mange af vores planter er hårdføre nok til at stå udenfor og tåle både vind og vejr. Under vores kategorier i webshoppen, har vi en helt kategori dedikeret til udendørsvenlige planter, som du kan finde her.

 

Hvordan måler I planten, når I skriver højde på

Dette er også et spørgsmål vi høerer ret tit. Men alle vores planter er målt fra bunden af planten og til enden af toppen. Hvis planten kommer i en potte, betyder det at den er blevet målt fra bunden af potten og til toppen af planten.

 

Hvorfor er der ekspeditionsgebyr på ordrer under 300 kr og skal jeg stadig betale fragt?

Vi bliver ofte spurgt om, hvorfor vores webshop har ekspeditionsgebyr på ordrer under 300 kr. Der er meget arbejde i at køre en webshop, og at pakke varer, som vores kunder bestiller. Ekspeditionsgebyret dækker derfor over de udgifter, som der er i forbindelse med håndteringen af de små ordrer. Det er alt fra udplukning, pakning, miljøafgift, fakturering mv.

Derfor skal man også stadig betale fragt. Der er dog fri levering på alle ordrer over 1.000 kr, ligesom at ekspeditionsgebyr forsvinder på ordrer over 300 kr.

 

Hvad koster det i fragt

Her hos Silkeplanter gør vi alt for at sikre vores kunder den billigeste og bedste fragt. Dog afhænger prisen af vores levering på fragttypen. Det vil altid være dyrere at få en privatlevering end til en pakkeboks fx. Der er dog altid fri levering på ordrer over 1.000 kr og du kan altid se de opdaterede fragt priser under vores handelsbetingelser, som du finder her.

 

Hvorfor virker min rabatkode ikke?

Vi tilbyder 10% rabat på første køb, hvis man tilmelder sig vores nyhedsbrev. Dog er det vigtigt at påpege, at denne rabat ikke kan kombineres med andre tilbud eller bruges på varer, der allerede er sat ned. Til gengæld får man et køb med en god rabat, hvis man køber under en af vores udsalgsperioder. Vi får alligevel en del henvendelser om netop dette spørgsmål, når vi kører rabatter og tilbud på webshoppen, og vi ønsker selvfølgelig at vores kunder er glade. Derfor er du også meget velkommen til at gemme koden til næste køb og bruge den, når vi ikke længere kører tilbud, hvis du finder et produkt du kunne bruge den på.

 

Jeg har anmodet om at blive B2B kunde - hvorfor kan jeg ikke logge ind?

Vi har lavet et helt nyt system, hvor vores erhvervskunder kan ansøge om at få et B2B login og dermed købe som erhvervsdrivende. Det er dog vigtigt at bemærke, at det kun er en ansøgning, når man tilmelder sig systemet. Derfor vil du ikke kunne logge ind og bruge det, før du har modtaget din godkendelsesmail. Vi gør hvad vi kan for at behandle disse ansøgninger hurtigst muligt, men du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om et B2B samarbejde på vores mail info@silkeplanter.dk

 

Hvor finder jeg jeres showroom og hvornår kan jeg besøge det?

Vi er meget stolte af vores showroom, som du nemt finder ved motorafkørsel 58 på adressen:

Lundagervej 25M

8722 Hedensted

Tlf.: +45 7589 2266

Showroomet er åbent efter aftale, så kontakt os endelig på overstående telefon nummer eller send os en mail på info@silkeplanter.dk, for at aftale nærmere.

Tryk her for at finde os på Google Maps